dimarts, 19 de novembre del 2013

Basic survival tips I



És molt difícil fer una llista de totes les coses "extra-oficials" que un hauria de saber quan ve a NYC i a Brooklyn. Aquí teniu els consells (segur que me n'oblido algun, seguríssim) que primer em venen al cap (segons la meva curta-mitjana experiència) i que TOTHOM hauria de tenir en compte. De principiant a principiant:


1.-Sigues educat, "thank you", "I'm sorry" i "excuse me" han de ser el teu nº1 a la llista de paraules utilitzades.

2.-Porta diners -i més diners- perquè la taxa mai està inclosa al preu dels productes i aleshores és quan te la claven.

3.-Fes veure que ets modern, encara que no ho siguis, perquè sinó no encaixaràs; fes ioga, alimentat bàsicament de menjar ecològic, compra a petites tendes locals...

4.-Respon bé, encara que la caixera (perquè sobretot són les caixeres) estigui molt amargada i s'hi torni amb tu. 

5.-Aficionat al cafè, n'hi ha quatre mil a cada carrer i vulguis o no acabaràs amb una tassa ben calenteta al davant o amb un cafè a la mà (a l'estil americà).

6.-Porta taps per les orelles, els necessitaràs bàsicament pel carrer, on no faràs ni dos metres que sentiràs un conductor pitar.

7.-No pensis en assentar-te a la taula per dinar, o no tindràs temps i et saltaràs l'àpat o serà a corre cuita.

8.-Escull: o fast-food o menjar orgànic i natural.

9.-Pel matí fes veure que tens presa i que vas molt enfeinat. Em sembla que tothom ho fa.

10.- En definitiva, tu fes veure que ets un americà. Encara que només hi siguis per uns dies...


Atenció atenció, aquells que hageu estat a NYC i creieu que em deixo alguna cosa, comenteu! 

13 comentaris:

  1. Prenem nota dels 10 consells. Gràcies.
    Netsanet i Anna

    ResponElimina
  2. Bon dia
    A mi el que mes m'agrade es lo del cafe, m'agrade petar la xerrada amb un cafe a la ma i amb algu que tingui dialeg es clar,per exemple tu.
    Pena que el metro de BCN no enllaci amb el de NY,perque trobo a faltar les nostres petites xerrades
    Si S'ha de fer el modern,cap problema el teatre m'agrade,pero jo em defineixo mes com un "clasic antic" (es veuen les cometes oi) que ningu es confongui.
    Resumint si vaig a NY sera de visita i si tu i ets,que m'agrade molt St Pol
    Gracies per els 10 concells.....
    records
    Miquel

    ResponElimina
    Respostes
    1. La pena és que ells no tenen temps de fer el cafè tranquil·lament! Bé, potser els caps de setmana, potser...

      Elimina
  3. per cert fantastica guia neoyorquina......molt esclaridora
    peto

    ResponElimina
  4. Bona guia. I què divertit fer veure que ets una "neoyorquina" més, ben fet!! és la millor manera d'integrar-se.
    Petoneeets!!

    ResponElimina
  5. Molt bona! I aprofitant la línia del post d'avui... tinc curiositat per saber si la filosofia de supermercat allà és com la d'aquí (tipus mercadona, on hi trobes tot lo bàsic i essencial del dia a dia) i si els preus són més cars o menys?! :)))

    Molts petons!


    PD: sobre el punt 3, com fas veure tu que ets "moderna" Txell? :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. :O Gemma com em fas aquesta pregunta... jo no faig veure que sóc moderna, jo ho sóc!!

      Doncs els supermercats són bastant semblants. Tot i que aquí diferencien molt el que és higiène personal (ho trobes a les farmàcies principalment) i menjar (hi ha els "delis" tipu pakis aquí bcn, els supermercats super grans a la ciutat i els mega-grans a les afores). Del preu, aquí el menjar és més car, jo diria que molt més car! Ja et posaré algun exemple!

      Elimina
    2. jajaja, no t'ho prenguis malament, era simplement una curiositat ja que havies comentat que calia ser-ho tot i que no ho fossis... (amb això no volia dir que no fossis moderna sino que volia saber què és el que fas dintre de lo "modern"; (disculpes si així ho has percebut).

      :)

      Elimina
  6. Doncs el meu preferit és el 9 jajajjajajajjajajjaja
    M'alegro de veure que t'està anant tot bé! t'he fet cas i estic estudiant una mica, i durant un dels descansos he pensat: anem a veure què fa la txell!! i mira tu, la txell ens ajuda a sobreviure a NY.... crec que no podré anar-hi mai, el café i jo no som amics... No hi ha xocolata calenta?
    jajajajjajaja


    <3 GUAPA

    ResponElimina
    Respostes
    1. NO!! No hi ha xocolata calenta a l'estil català! Aquí la seva xocolata calenta és el nostre Cacaolat o Cola-Cao!

      Elimina
  7. Hola sóc el Gerard. No he tingut gaire temps, però quan en tinc l'aprofito per mirar la web.
    Espero estar algun dia a NY amb la teva llista a la mà posant-li "ticks" a lo que he fet. jeje

    ResponElimina