dijous, 7 de novembre del 2013

American Museum of Natural History, a natural paradise!

Fa dos dies vaig tindre l’oportunitat de visitar l’American Museum of Natural History, una de les coses que volia fer aquí Nova York (irreal eh... que estic a NY, NY!! Quan hi penso...).  Així de primeres us el recomano a tots. És molt variat i molt gràfic, de manera que per molt gran que sigui, no te’n canses mai. Per aquells que no hi hageu anat és com el Museu d’Història de Catalunya però amb la temàtica de Cosmocaixa i a lo bèstia!


L’AMNH és molt conegut per moltes coses però quan me l'imaginava sempre em venien al cap les representacions a tamany real d’animals, d’antigues tribus o esquelets gegants de dinosaures. I es que és el que et trobes, però per la meva sorpresa la cosa encara anava més enllà. Des d’exposicions permanents sobre éssers vius i cultures del món o recorreguts per la configuració de l’univers fins a exposicions temporals de balenes, granotes o, com la que jo vaig veure, de papallones; The Butterfly Conservatory.

Sonarà cursi, però que carai, l’exposició va ser impressionant! Dins d’una espècie d’hivernacle, una zona tancada amb el clima idoni per a diverses espècies d’aquest animal (on per cert, hi feia una calor per morir) hi havia centenars de papallones. Increïble, res de vitrines i textos explicatius, les papallones et passaven volant pel davant. Si si, tal com sentiu, les papallones estaven lliures dins de l’hivernacle així que podies observar-les en acció i fins i tot tocar-les si eres l’afortunat i alguna se't posava a la mà. Per mi va ser al·lucinant -tinc pràcticament 20 anys-, doncs imagineu-vos com ha de ser per un nen. 
Perquè us recomanaria el museu a tots, però especialment als nens; Candela, Netsanet i Javier us encantaria!

Permanent Exhibitions





The Butterfly Conservatory











D’aquí poc vull visitar un parell de llocs especials! Ja veureu! I ara que ja soc ¼ americana, potser que us expliqui com menjar aquí i... com comportar-se quan un no hi està de pas!

16 comentaris:

  1. Ei!! Txell, el proper dia que facis de cangur de la Netsanet, la portes a l´American Museum of Natural History.... Ay, no!!! Que està una mica lluny... deixem-ho en el CosmoCaixa!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajaja al CosmoCaixa segur, al AMNH mmm... nose nose si veniu jo la porto!!

      Elimina
  2. ualaaaaaaaa!! quina fantastica experiancia,ha de ser maravellos...

    ResponElimina
  3. Si vaig anar al Cosmo Caixa el diumenge passat i m'ho vaig passar com una nena petita, ara amb aquestes fotos ja m'he quedat impresionada! Què maques les papallones, unes imatges excelents!!! I sisi, esperem conèixer més cosetes de la vida americana, tot i que no deixis de fer de turista que mola mool!! :P

    ResponElimina
  4. M'encanta! Ha se ser espectacular! (Esperant noves publicacions... :) )
    Petons!

    ResponElimina
  5. Quina experiència!!!
    Amb el que m'agraden a mi les papallones i lo contenta que em poso quan en veig alguna per la muntanya.... ha de ser impressionant.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si va ser molt molt maco, em va deixar molt impresionada!

      Elimina
  6. Impresionant, tot !! Ja porto dies intentant escriure i per varis motius, no he tingut sort a l'hora de gravar el text. Ara, amb l'Anna al costat, espero que vagi be. Quina experiencia mes maca i sobre tot, per tu, inoblidable. Gran idea la d'afagir fotos. Ens fas reviure la curta experiencia que vam tenir a la big apple. Segueix disfrutant d'aquests moments i oportunitat i ..........abrigat que diuen que ve el fred. Fins aviat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta vegada si! I tant, continuaré al "pie del cañón"!! Gràcies!

      Elimina
  7. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. Dimarts, 1.08, hora catalana. Sí, vaig a la uni i tinc feina a fer, però he trobat millor informar-me sobre què està fent la meva estimada amiga a l'altra banda de l'oceà. M'encanta tot el que estàs fent!! quina sort que tens, de veritat! m'alegro que hagis vist tantes coses i tan guais i que t'ho estiguis passant tan bé! Ja saps com sóc, a mi el que m'ha deixat flipant més és lo de trobar-se zones acordonades i rodatges i tal jajajajja No, fora conyes, trobo que tot ha de ser genial, el halloween, els museus, el caos com dius tu, els paisatges de postal que penges... Però vull veure a la família!!! demana'ls permís per ensenyar-nos una foto d'ells! (o passa-me'n alguna a mi així de contraband, no li diré a ningú!)
    Tinc entès que el thanksgiving coincideix amb el teu cumple aquest any? pot ser? m'hauràs d'explicar exactament en que consisteix aquesta festa, perquè tot i que el nom és força self-explainatory mai he sabut exactament què es fa... jajajjaja

    enfi, ja et deixo, o em deixo a mi anar a dormir :)
    Passa-t'ho molt bé i segueix disfrutant tant i descobrint aquesta super ciutat!!!!!!

    No em preguntis per què em dic tip... no ho sé.....

    atentament,
    Núria la més millor i la més guai del món! :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. jaja t'haig de dir que també em vaig quedar al·lucinada, era de peli total. I aquesta setmana crec que hi ha un rodatge al meu carrer... no paren!

      Moltes gràcies "TIP" jaja el Thanksgiving és el 28 si!! Serà un dia complet complet! És una festa d'origens religiosos però s'ha extès i tothom ho celebra (deixant de banda altres tradicions, etc.). Suposo que ja posaré un post aquell dia!

      Una abraçada guapíssima! Estudia ;)

      Elimina
  9. Txell sóc el Gerard, m'ha encantat tot, absolutament TOT.
    Sobretot, mai no m'imaginaria lo de les papallones. GUAUUUUU!!!!!!!
    Adéu.

    ResponElimina