dimarts, 12 de novembre del 2013

Christmas is coming...

Ja vaig dir que després de Halloween el Nadal s‘acostava i aquests últims dies més que mai ho he pogut comprovar. No és que ja estigui tot decorat i que com a banda sonora només sonin les nadales però els carrers es comencen a il·luminar amb mil i una llumetes i l’ambient festiu ja es comença a respirar. Aquest cap de setmana, per exemple, vaig tornar a passar pel Rockefeller Center i la plaça ja tenia fileres infinites de bombetes nadalenques penjades a les faroles. O el Bryant Park, just al costat de la NY Public Library, on també acabaven d’instal·lar la pista de gel i algunes paradetes a l’estil del mercat de Santa Llúcia de Barcelona.  

Rockefeller Center





Bryant Park




Però el més clar de tot, la millor senyal nadalenca de totes totes, ha estat la neu d’aquest matí. No ha nevat per deixar els carrers blancs però sabeu quan a Barcelona cauen petites borles de neu i tothom a classe o a la feina s’acosta a la finestra per veure-ho? Doncs aquesta matinada ha estat a lo bèstia. Portava paraigües i botes però el bolso m’ha quedat dàlmata, mig blanc de neu i mig negre, el color del bolso per qui no ho entengui... No duia la càmera i amb el mòbil no es veia res (ja veieu que la neu no era prou grossa...) però nevar a nevat, almenys una miqueta...! I em fa vergonya dir-ho però m’he emocionat molt! Que a 12 de novembre vegi una cosa així és senyal, una bona senyal, de que no sóc a casa! I es que per moments, m’adono que no sóc a casa però és bo, perquè només és per moments, aquí m’hi sento molt bé. Alguns em veu dir que tindria temps de conèixer-me més a mi mateixa, però la veritat és que ja coneixia el meu jo de quan estic sola. Jo crec que estic reconfirmant qui sóc, alhora que estic tenint temps per reflexionar i per canviar. Des d’aquí és com si pogués veure-ho tot, veure-us a tots des de fora i amb una nova perspectiva. Tinc temps per veure les coses que vull canviar, les que no, per fer plans sobre les noves coses que vull fer, les que no vull continuar fent, tot.

I alguns pensareu, però si només portes un mes i poc, jo també he estat aquest temps fora de casa i no és per tant. I això és el que jo pensava abans de vindre, però des d’aquí tot canvia. No sóc a un nou pis o al poble del costat. És el fet de ser tant lluny, amb aquests plans de futur i d’aquesta forma el que ho canvia tot. Em prenc les coses d’una altra manera, més en serio i profundament perquè l’experiència és diferent a totes les que fins ara havia viscut i una part important del camí. Us animo a tots a fer, almenys una vegada a la vida, alguna bogeria. Jo ja en tinc moltes en ment... (no mama, tranquil·la que no em faré nòmada, però si que vull viure a tope, i qui no?!).

Ara a esperar amb candeletes que faci una forta nevada encara que sé que si neva molt al cap de tres dies me’n cansaré (neu, aigua, fred, bufanda, guants,... ESTRÈS!). I mentre espero, us penjo algunes fotos de la Big Apple de nit i de la New York Marathon que es va celebrar el 3 de Novembre, un esdeveniment molt esportiu però ple d'emoció per l'esforç i el coratge dels corredor (ara que m'estic aficionant a córrer entenc la dificultat de completar una marató com aquesta).





La distància que els corredors corren és de 26 milles, uns 42 kilòmetres.



(dues catalanes a tota màquina!)



(la cursa acaba a Central Park)


FINS AVIAT!!  SEE YOU SOON!



20 comentaris:

  1. Hola Txell, ja saps que jo entro al teu blog i també saps perque no dic mai res però aquesta vegada (sort que un ocellet m'ha dit la teva nova publicació) no puc no dir alguna cosa.......és senzillament preciós i això em permet, almenys a mi, està més aprop teu... sentir-te més aprop però........... ai! quina por que ara començaràs a viatjar!!! , recorda tornr al carrer Varsòvia eh!!!
    i com diu l'Eloi.... abrigat que fa fred!! (deformació professional de mare)
    Una abraçada molt forta!
    Esther

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'abrigo m'abrigo! D'aquí poc tindré nova jaqueta! Un petó!

      Elimina
  2. Hola Cosina,

    Molt xulo tot!!!! Quina enveja, m'encantaria poder estar una temporada vivint a NYC.....quina experiència.....

    Good jod!!!! And good pictures. You have a beautiful vision of NYC things.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, quina sorpresa veure't per aquí! Tu ja hi has estat a NY oi? És increïble! Intento parlar des del meu punt de vista, diferent al de cadascú però sobretot diferent de documentals o pel·lícules, que em tenien una mica enganyada!

      Thanks! Take care!

      Elimina
  3. Hola bunica!

    Com sempre (i no crec que pari de pensar el mateix quan acabo de llegir les teves publicacions...) M'ENCANTA! Tan de bó pogués viure el que tu, tant lluny, tan lliure, essent tan un mateix!

    Un petunàs i fins la pròxima :)



    PD: Aquí comença a refrescar, però continuem amb màximes de 18-19-20 graus... Em smebla que la única neu que veurem serà la de les teves les fotos jajaja!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma! Aquí ja fa fred i no hi ha res prou portable i que abrigui suficient, fent l'impossible perquè vegin una catalana ben vestida... jaja

      Moltes gràcies! Com va per la uni? Molta feina?

      Elimina
  4. Txell sóc el Gerard.
    Vull dirte que m'encanta que estigui nevant (que t'ho passis tant bé) i que t'estiguis aficionant a córrer.
    M'encanta que publiquis aquestes mega-fotos i que t'ho passis tant bé.
    Algun dia ens tens que enviar alguna foto teva patinant sobre gel.
    Estic quasi plorant. Esque estàs a NY, la meva cosina. Estàs a NY (no deixo de repetir-mho) que fort!!!!!!
    Adéu. T'estimo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gerard, ets maquíssim!

      Intento anar a còrrer però és esgotadooor! Aviam si vaig a patinar i puc fer-me una foto! Si ho aconsegueixo la penjo!
      Casi que ja et puc dir Bon Dia, però des d'aquí BONA NIT GUAPO!

      Una abraçada i un petonàs.

      Elimina
  5. Molt bones fotos, algunes d'elles ben bé podrien ser un racó de Barcelona,amb senyeres i tot!! però l'exagerada lluminositat de les vies principals delaten que de NY només hi ha una. Mira que posen llumetes!!!.... Fantàstica reflexió, manera d'emprendre la vida i aprendre d'ella...sempre cap a endavant amb la consciència de saber qui som, on estem i com ens sentim...una vegada més llegir el teu relat emociona i ens provoca aquesta sensació de, viu cada instant, aquest moment i de les teves bogeries... sense deixar de tocar de peus a terra, esclar!!
    Una abraçada ben fresca....10º diuen que baixaran per aqui les temperatures!!!.....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest dies més caloreta però no crec que duri gaire! Moltíssimes felicitats! Em sap greu el retràs però MOLTES FELICITATS!

      Elimina
  6. Precioses les fotos i preciós el que escrius. Hi ha poques coses tant importants i imprescindibles com trobar un ratet per pensar en un mateix i aclarar idees. M'alegra que estiguis visquent aquesta experiència tant per la manera tant diferent de viure, per com pots gaudir d'una ciutat tant diferent a Barcelona i per poder fer aquest exercici d'interiorització (mira que ens en parlen a la uni de la importància del autoconeixement... jajaja). Aquestes llumetes em recorden a pelis com Love Actually o Noche de fin de año! D'aquí poc ja començaràs a veure els Papa Noels movent les campanes i repartint caramels als més petits i als no tan petits. Aquí també comença a refresc, avui fred d'hivern (imagina't el fred que he passat amb lo fredolica que soc jo! Nomes et dire que vaig amb samarreta jersei i jaqueteta per casa...) i ja també han començat a anunciar les primeres navades als Pirineus. I com diuen en comentaris més a munt jo també espero una foto de la pista de gel, no t'ho pots perdre!!! Eii! en una de les fotos que has fet surt el 49th St i hem recordat que l'hotel on vam estar era a aquest carrer entre la 8 i 9 Ave!! I buenu resumint que no et vull avorrir llegint, que Nadal és molt bonic a tot arreu, però el que més m'agrada és que tornarem a tenir-te aquí per fer-te mil preguntes i ens ensenyis fotos i que tornaré a ser la pesada de l'Anna! Que et trobu un munt a faltar i sí, pot sonar cursi pero tinc ganes de fer-li una abraçada a la meva millor amiga!!! Suposo que d'aquí poquet aniràs a dinar, així que bon profit i segueix gaudint de New York! See you soon!!!! 82AM

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quines ganes de Nadal...! Doncs al Brooklyn's Museum on vaig és on es van grabar les escenes de "Noche de Fin de Año" on apareixen Bon Jovi i la Catherine Heighl (la de Anatomia...)!!! No en tenia ni idea!

      Jo també et trobo a faltar molt! Aquí moltes coses em recorden a tu i a vosaltres, tinc moltes ganes de veure't!
      Un petonet!

      Elimina
  7. Molt xulo tot, tal com dius fa més el estar lluny que el estar fora de casa. Penses més quan estàs lluny durant poc temps que quan estàs aprop de casa durant molt temps. Imagina't el que arribaràs a pensar i plantejar-te estan lluny de casa i molt de temps....
    Sempre va bé poder passar un temps sola i fora de casa, sobre tot quan no tens obligacions, tan sols la familia i amistats que sempre hi son
    A mí també em va anar bé.

    Firmat:
    l'anònim de la castanyera neoiorquina.

    ResponElimina
  8. Bonic i emocionant.
    Bonic per com u escrius i comentes.
    Emocionant de veure com et descobreixes a tu mateixa poquet a poquet,i tens tantes ganes de viure..."a tope!!"....perque ara es el moment.
    Si estic devant el mar de St Pol i toco l'Aigua...tinc un pensament...i l'hi demano al Padri que quan tot creuant l'estret de Gibraltar despres de deixar les Pitiuses darrere i despres de travessar l'Atlantic... just arrivant al port de NY,et porti records i et fasi saber que ens omplen d'orgull els teus relats i la teva manera de ser
    Que segueixi el viatge,i que tinguis bona calma o bon vent !!
    Miquel

    ResponElimina
    Respostes
    1. Saps? Jo també vaig pensar en això que dius del padrí, que un pesic d'ell és aquí! Me'n recordo molt d'ell!

      Aviam la pròxima publicació! Bona calma i bon vent, això vull!

      Un petó

      Elimina
  9. M'han agradat molt els teus comentaris i les fotos, que son totes bones però m'en quedo una, la del Central Park. El mes guai son aquesta projectes que et passen pel cap i que mica en mica aniran agafant forma. Endavant!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mica en mica, de tots els projectes segur que algun acaba sent realitat!

      Elimina
  10. Txell,
    Amb cada text en el teu blog, et superes!!! Tant a nivell d'escrit com a nivell de fotos!!!! Acabo d'imprimir el teu blog senser per ensenyar-li a la meva mare i fardar de fiola!!!!
    Per Barcelona, també están decorant els carrers: La Netsanet i jo fem un concurs a veure qui veu més carrers decorats..... però aqui encara no han encés les llums.... suposo que l'1 de desembre. No te res a veure amb les fotos que has penjat al teu blog, però fem el que podem!!!!
    Aqui també comencem a viure l'esprit nadalenc: La Netsanet ja està assenyalant, en el catàlec del Corte Inglés, les joguines que demanarà per reis. Suposo que l'any vinent, la cosa anirà diferent, de manera que cal aprofitar la seva inocencia!!!!
    Be, et deixo que avui he escrit masses coses d'aqui, i el que es tracta és de saber de tu!!!!
    Un petó molt gros per la noia que s'està re-descubrint!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aviam què et diu doncs... em poseu a prova jeje

      Aquí tampoc tenim masses llums però el nadal ja s'escapa pels aparadors i les botigues...

      Que aprofiti! I sobretot que pensi en comprar un calendari de xocolata, importantíssim!!

      Una abraçada mooolt gran!

      Elimina