dimarts, 15 d’octubre del 2013

ONE WAY I (Broadway Av., 9/11 and Wall St.)


Anar a NY i no fer de turista és gairebé un pecat. Aprofitant les estones que tinc però sobretot els caps de setmana he decidit fer vàries rutes per empapar-me de la “Big-Apple”. La primera va ser aquest diumenge pel Lower Manhattan, la zona més al sud de Manhattan. Primer vaig anar a fer kayak. Com sentiu! Per la zona oest, on Manhattan toca amb el riu Hudson, hi ha petits embarcadors. Al Pier 40 (embarcador nº40) hi havia instal·lada una companyia que oferia voltes gratis amb kayak i com que ja s’acosta l’hivern vaig aprofitar abans que tanquessin fins la primavera per anar a fer una volta. Va ser bastant agradable i, evidentment, amb unes vistes immillorables però si ens queixem de l’aigua bruta del port de Barcelona aquesta encara és pitjor. No es veia res, només una taca entre gris, marró i negre. Però l’experiència en si, de 10!
Després d’una estona per allà ja vaig anar cap a una part més comercial de NY. Des que vaig arribar que tenia moltes ganes de visitar Manhattan, les botigues i els carrers plens de gent i amb molt trànsit dels que tothom parla i quan vaig començar a caminar i vaig veure que els carrers estaven mig buits em vaig decepcionar una mica, la veritat. Però si diuen que tindre paciència és important, ara ja tinc una altra raó per pensar-ho. Dos carrers avall, un amunt i quatre a la dreta i al meu davant hi vaig trobar el CAOS! Gent, botigues, taxis, cotxes, ambulàncies, paradetes de “hot-dogs”, colors, olors, policies, més botigues, mercats, paradetes, restaurants, més botigues... de tot. Estava a la Broadway Av. però no pas a la zona de teatres sinó a una avinguda immensa i interminable de botigues. Channel, Forever 21, H&M, no en faltava casi ni una. Em faltava algú per dir has vist això? i aquesta botiga? i aquest edifici? M’hi vaig passar una bona estona (allà vaig dinar en un mercat ecològic, molt bo però com casi tot, molt car) i aprofitant que era a prop de “Little Italy” (pizza i pasta) i “Chinatown” (tot amb xinés i centenar de peixateries), vaig acostar-m’hi. La veritat que no és una de les coses que de moment més m’han impressionat. Si que són barris macos i molt peculiars però potser perquè vaig estar al “Chinatown” de Londres pel seu any nou que a NY no em va impressionar tant.



I caminant caminant vaig arribar a la zona del 9/11 (antigues Torres Bessones), que està molt a prop del City Hall i d’una punta del pont de Brooklyn, que també es van merèixer la meva atenció i unes quantes fotografies. Allà em vaig atabalar una mica. Hi havia massa gent i em vaig desorientar un pèl, però res que amb la guia (gràcies mama!) o el meu super NY subway map no pogués solucionar. I caminant caminant (jeje caminant s’arriba a tot arreu!) vaig anar ja cap a l’últim lloc, Wall Street i les vistes de Brooklyn des de Manhattan, increïbles! No sé si vaig caminar massa o es que tenia moltes ganes de veure-ho tot però tot i així penso que tinc temps i que per tant no cal que m’estigui 6 hores a cada lloc sino que ¡què carai! m’hi passo l’estona que vull i si cal ja hi tornaré amb calma. He decidit que els llocs els gaudiré, però els gaudiré a la meva manera.




Dilluns va ser Columbus Day i avui he fet una altra passejada! I ja us parlaré del menjar, les costums i tot perquè sapigueu que com a casa enlloc!

8 comentaris:

  1. Què xulo tot plegat Meritxell!!
    I ja tastant Manhattan, eh?. A que és diferent a tot?. Agafa't-ho amb calma, tu tens temps, mol temps per gaudir pausadament de la ciutat "non stop" com nosaltres li diem.
    Està molt bé que vagis informant, m'agrada molt, doncs em trasllado durant una estona a NY i em sento més aprop teu. Fins la properaaa. Ptns

    ResponElimina
  2. Volem alguna foto tevaaaaa!!!!

    ResponElimina
  3. Ei aquest comentari és de la Netsanet!!!! Que no haviem signat!!!!

    ResponElimina
  4. Impresionant reportatge!!!!
    Molts petons!
    Angi ;)

    ResponElimina
  5. IMPRESSIONANT! (Amb tots aquests detalls em puc fer una mica més a la idea de com és de veritat la ciutat...). Quan passis per la 5 Avenue, central Park, visitis l'Upper East Side... cauré de tot a terra! jajaja). Molts petotns de part de totes les Ladies!! :*******

    ResponElimina
  6. És impresionant, cada ratet per llegir el blog és un retet de descans i relax, on em transporto a NY! És genial que puguis anar fent al teu ritme i com et vingui de gust, a més, tens el temps suficient per veure TOTS els metres de la city!! Segueix-nos informaant! :P

    ResponElimina
  7. Segueix i no paris...de caminar, de gaudir, d'impresionar-te, d'absorvir color, llum, vida, moviment, claror, sol, olor, textures, situacions...és el teu moment. I molt bé fer-ho tot al teu estil. I tant!

    petons i abraçades.

    esther

    ResponElimina