divendres, 18 d’octubre del 2013

ONE WAY II (Times Sq. i Rockefeller Center + 5th Av. i Central Park)

Ruta 2, en ple Manhattan. Aquesta setmana no m’he mogut gaire de Brooklyn, només dimarts vaig fer una escapadeta, i es que encara tenia el regust de la visita al Lower Manhattan. Volia comprovar si Times Square existia de veritat o només era cosa dels centenars de fotos que havia vist fins aleshores... I metro amunt vaig arribar a la parada, TIMES SQUARE! Era de pel·lícula, sortint del metro cap al laberint de gratacels, edificis i teatres que només es veien mirant amunt vaig al·lucinar i al·lucinar i al·lucinar perquè mirés on mirés hi havia coses per veure. Un teatre, una cafeteria enorme, un cinema on a fora preparaven una catifa vermella, un gratacel immens, taxis per tot arreu i gent, molta gent. Vaig donar un parell de voltes fins que vaig trobar la famosa Times Square. Hi havia les escaletes vermelles i les pantalles il·luminant la plaça, que quedava a les fosques tapada per la sombra dels gratacels. Aquesta vegada no vaig fer masses fotos, primer perquè la pantalla de la càmera no arribava a captar tot l’espectacle que tenia davant però sobretot perquè només volia disfrutar del lloc. De fet, diria que vaig fer més fotos a famílies o grups de gent que m’ho demanaven que no pas fotos per a mi.



Des de Times Square em vaig acostar a la 5th Avenue, passant primer pel Rockefeller Center. Alguns m’havíeu dit que fa poc es va estrenar la pista de patinatge sobre gel per aquest hivern i ¡és cert! fins i tot ja hi havia gent amb els patins. Potser un dia patini jo també però de moment prefereixo esperar, que tinc ganes de veure-ho amb totes les llums i decoracions nadalenques.


I de la 5th Avenue què dir! Un carrer llarguíssim ple de botigues. La famosa Hollister, Abercrombie, GAP, Dolce & Gabanna, etc etc etc. Però de fet no us en puc parlar gaire més perquè només vaig fer una volteta fins arribar a la part on toca amb Central Park, on fent honor a aquesta meravella, em vaig comprar un llibre de segona mà que recull històries ambientades al parc. Allà tampoc m’hi vaig estar gaire estona; encara tinc pendent moltes visites així que espero no trigar massa en passar un dia sencer a Central Park, recorre casi tota la 5th Avenue, pujar a l’Empire State, visitar la biblioteca, la Grand Central Terminal o l’Estàtua de la Llibertat.




Sabeu que el Prospect Park (el que està per la meva zona) va ser dissenyat per Frederic Law Olmsted i Calvert Vauxels mateixos arquitectes que van dissenyar Central Park? Primer van idear Central Park i després Prospect Park. Per això, encara que sigui més petit, Prospect Park té un disseny molt més bo;  va recollir els aspectes positius de Central Park i va millorar tots els seus aspectes negatius en aquesta nova versió. Aquí Brooklyn n’estan bastant orgullosos, però per desgràcia, aquesta obra d’art queda tapada per l’èxit i el reconeixement de Central Park, que mundialment resulta més impactant.

7 comentaris:

  1. Després del teu blog ja no necessitarem una guia quan anem a n.y. Gràcies!!!! A més ens encanta llegir els teus escrit i saber de tu!!!!! Anna i Netsanet

    ResponElimina
  2. Ei gràcies! M'agrada que estiguem en contacte!! Una abraçada moolt forta a les dues però també un petonàs a la Netsanet que és fantàstica!

    ResponElimina
  3. Aquest cop seré breu: AMAZING!!!!

    ResponElimina
  4. Tot increíble i fantàstic!!! i dels teus escrits......... que dir justament jo (EQR) preciosos i una manera molt bonica d'acostar-nos a tú.
    Gràcies

    ResponElimina
  5. Ja està en marxa el club de fans, posem Txell o Meritxell? jejej ;)

    molt content de seguir la teva aventura. un petonàs

    guillem sas

    ResponElimina
  6. Txell, Txell millor!! jaja

    Doncs m'alegra molt que us agradi així que continuaré...

    Una abraçada fortíssima!

    ResponElimina
  7. Guapa, felicitats per tot, les fotografies, la documentació i per tenir aquest parc tan preciós i millorat al costat de casa teva. O sigui, veig que tot és ideal. Ens continues fent moooooooltíssima enveja....argggggggggggggggggggggggggggggggggggg!
    Com van les classes d'español?????????

    besitos 1000

    esther

    ResponElimina