dimecres, 23 d’octubre del 2013

New York, I love you! Central Park, I love you!

Hi ha samarretes de I (love) New York, volem samarretes de I (love) Central Park!!!




Central Park rep una mitjana de 35 milions de visites cada any i amb raó! Com un petit oasis de relax i naturalesa al ben mig del caos d'aquesta gran jungla de ciment, fa 315 hectàrees i té 4 kilòmetres de llargada però que si vols recórrer tots els camins pots arribar a fer 93km a peu! Aquest diumenge jo hi vaig anar per primera vegada; vaig posar-me unes sabates còmodes i un bon jersei, vaig agafar la càmera i cap a Central Park! La meva intenció era recorre'l sencer perquè tenia tot el dia per davant i si bé no ho vaig fer, hagués pogut! No vaig recórrer els 93km de camins ni vaig fer de sud a nord però si que em vaig passar hores i hores passejant per la part sud. Vaig arribar-hi una mica a cegues, sense saber què fer ni on anar, pensant que ja trobaria un mapa o la forma d'orientar-me però la veritat és que no va caler. Primer perquè la meva orientació és relativament bona (menys quan, de vegades i només de vegades, m'encanto i agafo el metro contrari o crec que és una corazonada però no, no ho és perquè resulta que vaig en la direcció contraria...) i després perquè entre els gratacels i els minimapes que et trobes pots fer-te una idea bastant bona de l’estructura del parc. Doncs bé, vaig tindre la sort que des del primer moment i sense haver de buscar gaire em vaig anar trobant els racons de postal un darrere l'altre. "The Mall", aquesta avingudeta central regnada per arbres que s'alçen com gratacels del terra; "The Boathouse", l’embarcador on les parelletes alquilen petites canoes per remar al llac; “The Bethesda Terrace”, una terrassa i ja habitual escenari de pel·lícula, que dóna a pas a unes escales que et porten cap a la “Bethesda Fountain”, una font instal·lada al centre i que, per cert, em va semblar mil vegades més petita del que m'havia imaginat (l'ubicació i el tamany em van sorprendre molt, s'ha de viure perquè és tant diferent! Jo creia que seria com una enorme plaça amb molts espais i racons i era més aviat com  un quart de la Plaça Reial de Barcelona); "The Bow Bridge", aquest pont també utilitzat i reutilitzat per cineastes; o l'homenatge a John Lennon a la zona de “Strawwberry Fields”, que età regnat per la paraula IMAGINE gravada en un mosaic al terra i que sempre va acompanyat per un cantant guitarra en mà


"The Mall"





"The Bow Bridge"




De camí cap a “Strawwberry Fields”



Però es que no només van ser aquests llocs sinó que van ser els mil racons, descampats, arbres, bancs i tot el que tampoc està a les guies o als guions de grans pel·lícules el que em van enamorar. De veritat que si aneu a NY obligueu-vos a fer una passejadeta per Central Park.

Després d'aquesta pausa de la "Big Apple" vaig tornar al caos. Com a bona turista vaig agafar la guia i em vaig acostar a una de les seves recomanacions, un centre comercial i la sabateria de Jimmy Choo. I com a bona turista em vaig adonar de la pifiada que acabava de fer. Un centre comercial mooolt visitat per turistes. Si,però turistes rics perquè jo de clienta habitual de Chanel no en soc... I Jimmy Choo, molta marca i molta sabata però també molta volta per arribar i molta pasta que no tinc per gastar, cosa que ja sabia però que quan vaig arribar-hi cansada encara em va fer més ràbia.


Així que ja sabeu, la visita al Central Park un "must" per qui vingui a NY i sobretot recordar que de vegades el millor és allò que no tens planejat!

PD: la tardor a Nova York! 





25 comentaris:

  1. Maravellosa tardor a C. P.,boniques fotos,fantastica reflexió de que a voltes es millor el que no tens planejat.
    Unes bones sabates no tenen per que ser cares,ok,unes bones sabates et fan sentir agust amb tu mateix paseigant per la ciutat...tot fent cami

    ResponElimina
    Respostes
    1. Unes bones sabates perquè de tant caminar que hauré d'anar a un spa...!

      Elimina
  2. Quines fotografies més maques!!! M'has recordat una sèrie de TV3 en què anaven de viatge per Europa ( Oh Europa! , tu devies ser molt petita quan la feien...) en què un dels personatges deia " Me la imaginava més gran" :-) Pel que fa a les sabates.. Jimmy Choo!!!! un clàssic de Hollywood!!! Txell , estàs al rovell del món!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs és veritat "me la imaginava més gran"! El que fa la tele...

      Elimina
  3. Ben bé sembla que estiguem vivint una pel·lícula!...El millor de tot i més interessant és que tu ets la protagonista, això ho fa més emocionant.
    Boniques descripcions del que vius i de les teves sensacions... Gaudeix-ho tot!!
    Una abraçada Txell!!!
    ..esperem amb ànsia propers episodis!!!
    Isabel

    ResponElimina
  4. La Laura m'ha parlat del teu blog i m'ha semblat una magnífica idea.
    Disfruta molt de la experiencia. NY és una ciutat fantástica i estic segura que trobaràs moltes coses, molta gent, molts recons que recordaràs per sempre. Seguirem les tevés entrades del blog per sentir-te una mica amb nosaltres.
    Un petó.
    Conchita

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Conchita! Jo aniré actualitzant, així que pugui;)

      Elimina
  5. Hola guapa, a tothom que està a punt de trepitjar NY i, de seguida, li dic que no es perdi Central Park. És una meravella, es miri com es miri i s'entri per on s'entri. I a dins perds de vista el mon, el soroll i el desenfrè de la ciutat. I no s'acaba. Pots passejar hores i hores i no t'avorreixes.
    Les fotos xulíssimes.

    petons des de la primaveraquasiestiu eterna de BCN.

    esther

    ResponElimina
    Respostes
    1. És preciós!
      Ara ja fa més fresqueta no?? M'han dit que les sandàlies ja estan a l'armari i fins l'any que ve...

      Elimina
  6. Els teus escrits m'encanten i les fotos són realment bones. Després de la teva estada a NY sabrem més d'aquesta ciutat que si hi haguéssim estat...... Segueix així!!!! Anna i Netsanet

    ResponElimina
  7. Després de llegir aquests escrits, et puc dir que als que hem estat a NY ens agafen moltes ganes de tornar-hi i als que no hi han estat moltes ganes d'anar-hi. Si ens toca alguna cosa..... vindrem a veure't.
    Una abraçada

    (el nord del Central Park, ja ho veuràs, és diferent al Sud, diguem que no tan romàntica. Però no per això és menys interessant)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs em reservo un dia per fer la ruta per la zona nord, decidit!

      Elimina
  8. Ui, ara no sabem si has comprat postals o hi ets en persona. La padrina demana que posis una foto on surtis tu per veure lo guapa que estàs!

    T'enyorem!

    Padrina, Carlos, Candela, Javier, Guillem.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uiuiui doncs d'això de sortir a les fotos no en soc gaire fan... Potser a la pròxima! Petons per vosaltres i la padrina!

      Elimina
  9. Hola Txell, com m'agradaria estar amb tu en aquest parc tant bonic, les fotos fantàstiques, gaudeix molt d'aquest viatge segur serà una experiència inoblidable. Et seguirem un petó molt fort des de la gran via de BCN.

    Rosa i Josep Maria

    ResponElimina
  10. QUINA MERAVELLA!!!!!!!!!! Insisteixo, amb les teves fotos em sento una mica més aprop i puc arribar a sentir més l'entusiasme i admiració que transmetts amb el que escrius! (que ho comparteixo, evidenment!!!).
    Per cert, si trobes algun jersei o samarreta que posi "I love Central park"... ja saps que un l'has de portar capo a Barcelona!!! jajaja

    Molts petunets meri! ^^


    PD: i com sempre, les fotos genials!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma, crec que la 5th Avenue està feta per tu! I aleshores res de I love Central Park, sino I love the 5th Avenue!

      Una abraçada molt forta!! I record per la resta! ;)

      Elimina
  11. Hola Txell, sóc jo, ja,ja!!. Les fotografies molt xulis però això ja ho diu tothom, així que el que ara volem és una foto d'una castanyera neoiorquina amb barretina!!! A veure si la trobes, sinó la trobes ja saps de que t'has de disfressar i explicar-lis què és això de la castanyera.
    Suposo que estaràs liada pintant carbasses amb la nena per hallowen, així que et deixo per que ho puguis fer-ho amb tranquilitat, bona nit!!

    Un petò. ( ja saps qui sóc o encara no)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Apostes!!! mmmm... diria que si però no em vull equivocar, tinc dos opcions... jajaj

      Elimina
    2. Jo ho sé, a veure si així t'ajudo......
      Es.

      Elimina
  12. D'acord, farem una cosa si és veritat que ho saps m'ho has de dir a la cara peroooooò per això m'has de pagar el bitllet a NY, (je,je!!! sempre he volgut viatjar de gratis a NY), i si no l'encertes m'esperaré a que tornis per dir-t'ho jo a la cara.

    Bé al igual que abans un petó (que ja és el 2on).

    ResponElimina